Õpitoad 4–7-aastastele

4-7-aastastele lastele mõeldud õpitubade kestus on 60 minutit,
osalustasu 7 eurot lapse kohta.  Selle vanuserühma tunnid on kohandatavad hariduslike erivajadusega õpilastele.

Info ja gruppide registreerimine:
kadri.toomsalu@mm.ee või telefonil 5554 6623 (T-L 12-17).
 
UUS!
REISISELLID

Üks reisisell teab hästi, kuidas võõral maal tere öelda, millised mänguasjad on kõige armastatumad Soomes, Rootsis ja Norras ning oskab jutustada mõnd põnevat reisilugu. Koos loendame linde ja saame teada, millised lastele tuttavad linnud on rändlinnud. Reisi jooksul teeme ka pilti ning lõpetuseks plaksutame endale vahva reisi eest hispaania rütmi hoides!
Muuseumitund arendab esinemisoskust, rütmitaju, üksteisega arvestamist ja nii verbaalset kui ka kehalist väljendusoskust.

Lõiming: mina ja keskkond, muusika, matemaatika, keel ja kõne, liikumine Arendatavad pädevused: kultuuri-, väärtus-, enesemääratlus-, suhtlus-, õpi- ja ettevõtlikkus-, matemaatika-, keskkonna- ja sotsiaalne pädevus, tunnetusoskused.

 

 
UUS!
MIS KEELEL, SEE MEELES

Muuseumis elab hulganisti mängukarusid, seega otsime karu sõnale sünonüüme ja õpime kui erinevaid karusid olemas on. Seejärel paneme kokku sõnu, mis on peaaegu nagu ’karu’ või ’nukk’. Nii saame teada, et ainult üks täht võib sõna tähendust muuta, sest meie poole võib kihutada hoopis maru või Väike Mukk! Seirame lauldes korralikult ka sõnu, mida kirjutatakse täpselt ühtemoodi, aga millel sellegipoolest on tähendus täiesti erinev! Õpime nime andma oma tunnetele, kirjeldama omadussõnadega ning harjutame naljakas võtmes vabandust palumist.

Lõiming: keel ja kõne, mina ja keskkond
Arendatavad pädevused: tunnetus- ja õpioskused, sotsiaalsed ja enesekohased oskused, teadmised loodusest

 

 
KOOLIKS VALMIS!
(6-7-aastastele)

Muuseumitunni algul komplekteerib iga laps endale mängu-koolikoti. Seejärel harjutame erinevates koolitundides vajaminevaid oskusi. Eesti keele tunnis leiame lünka õige tähe ning loeme ja kirjutame saadud sõna. Kunstitunnis joonistame erinevaid jooni, mida mööda hiljem lõikamist (ja ka paarilisega koostööd) harjutame. Kehalises kasvatuses teeme koos hampelmanniga harki-kokku hüppeid ja loendame neid. Vahetunnis teritame oma tähelepanelikkust karude otsimismänguga ja kojuminekuks õpime saapapaelu siduma!

Lõiming: tunnetus-ja õpioskus, keel ja kõne, kunst, liikumine, matemaatika
Arendatavad pädevused: kultuuri- ja väärtuspädevus, enesemääratluspädevus, suhtluspädevus, õpipädevus, ettevõtlikkuspädevus.


 

 
KÄPIKNUKUTUND

Õpime, kuidas käpiknukku ellu äratada: kuidas ta liigub, kuidas ta kurvastab ja rõõmustab ning milline hääl näib nukule kõige paremini sobivat! Lapsed valivad meelepärased nukud, mõtlevad välja mini-etenduse ja etendavad selle kaaslastele. Nõnda areneb loovus ning esinemisjulgus.

Lõiming: tunnetus-ja mänguoskused, keel ja kõne, kunst, liikumine, matemaatika
Arendatavad pädevused: kultuuri- ja väärtuspädevus, enesemääratluspädevus, suhtluspädevus, õpipädevus, ettevõtlikkuspädevus.


 

 

 

FILMITUND KÕIGE VÄIKSEMATELE
(sobib alates 3. eluaastast)

Filmitunnis anname lastele ja õpetajatele võimaluse avastada liikuva pildi mitmekesist maailma tähendusrikkal ja lõbusal viisil: vaatame ühiselt lühikest ja lihtsat filmi,
püüame nähtut mitte tõlgendada, vaid tajuda,
mängime üheskoos filmist inspireeritud liikumismänge.


Lõiming: tunnetus-ja õpioskus, keel ja kõne, kunst
Arendatavad pädevused: uudses keskkonnas tegutsemine, märkamine, keele, kõne ja keskendumise arendamine, liikumise ja suhtlemise arendamine läbi koostöö.